Eldőlt: szolgáltatásvásárlással pótolják majd a 3-as metrót
Megjelent a határozat a Magyar Közlönyben, amelyben a kormány elvállalta a szolgáltatásvásárlás többletköltségeinek kifizetését. Ez azt jelenti, hogy a főváros nem fog új buszokat venni.
Megjelent a határozat a Magyar Közlönyben, amelyben a kormány elvállalta a szolgáltatásvásárlás többletköltségeinek kifizetését. Ez azt jelenti, hogy a főváros nem fog új buszokat venni.
Tarlós István üzent a kormánynak, amelynek még egy hete van dönteni a 3-as metró buszos pótlásával kapcsolatos pluszköltségek átvállalásáról. Ha ez nem történik meg, akkor a főváros a lengyel buszokat fogja megvenni.
A jelenlegi állás szerint maximum négy hónapot csúszhat a 3-as metróvonal felújításának kezdete, ugyanakkor az is lehetséges, hogy egyáltalán nem lesz késlekedés – ezt mondta a főpolgármester péntek este az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. Tarlós István beszélt arról is, hogy péntek reggel írásos meghívót kapott a jövő pénteki kormányülésre, amelyre Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes megy majd el.
A Városliget és a budai Vár átrendezésébe nem szólhat bele, még véleményt sem mondhat ezekről, a hármas metróra szerinte is jobban megérte volna új kocsikat vásárolni, de ez nem érdekelte a kormányt, amely közben tartozik a fővárosnak több mint 10 milliárddal, egy az agglomerációs közlekedésre költött tartozást nem fizet ki a fővárosnak, és a főpolgármester ezt sem képes behajtani. Tarlós István mindezek ellenére az egyik legerősebb politikusnak vallja magát, arra hivatkozva, hogy a nép közvetlenül választotta meg. Videó.
Lehetséges, hogy nem csúszik a 3-as metróvonal felújításának kezdete, ha az az északi szakaszon kezdődik és a járműpótláshoz szükséges buszokat a BKV buszállományából sikerül forgalomba állítani - mondta Tarlós István főpolgármester a köztévé esti műsorában.
Még bőven a szovjet érában készültek, de a dicsőséges honvédő háború 100 éves évfordulóján is gurulhatnak a budapesti metróvonalakon azok a felújított metrókocsik, amelyek hamarosan befutnak Budapestre. Ám ember legyen a talpán, aki rátalál a régi alkatrészekre.
A főváros mégis a drágább szolgáltatásmegrendeléssel oldaná meg a 3-as metró pótlását, ha a kormány kifizeti a többletköltségeket. Ezzel azonban a korábbi határidők is tarthatatlanná válnának.
A főváros, a BKV és a Metróért Egyesület is cáfolta, hogy a felújításra kiküldött metrószerelvény helyett egy teljes újat küldtek vissza prototípusként az orosz Metrowagonmashtól. A Metróért Egyesület szerint eleve a felvetés értelmetlen, mivel felújításkor a szerelvény minden elhasználódott elemét kicserélik – és ez a 3-as metró esetében majdnem az egész jármű is lehet.
Egy nap, öt hír, amiről mindenki beszél: a nagy metrótrükk; magyar-német vita egymás átveréséről; a nagy államosítás közepette itt az újabb alternatív magániskola; a franciaországi foci-Eb-t természeti katasztrófa is veszélyezteti; a légi balesetek elleni ígéretes találmánnyal állt elő három magyar fiatal.
Nem felújított, hanem új metrókocsikat szállít a 3-as metróhoz az orosz Metrowagonmash cég – állította a Népszabadság.
A BKV szerint félrevezető állítások voltak a 3-as metró felújításáról szóló Népszabadság-cikkben. A lap egyebek mellett azt írta, hogy kevesebb mint egy év alatt lapulni kezdett az eddig kicserélt sínszálak fele. A BKV-nál állítják: csak garantált minőségű sínszálakat építettek be.
Csütörtök hajnali egy órakor megérkezett a Kőér utcai járműtelepre az első felújított metrószerelvény – írja az Iho.hu. Oroszországban újították fel a hat kocsit, és vasúti vontatással, de a saját kerekein gurult vissza Budapestre. Egy rozsdás, összefirkált kék metrót ment ki és egy fekete-fehér, kívül-belül felújított szerelvény jött vissza, sokan azonban vitatják, hogy új kocsik vásárlása helyette megéri-e erre több tízmilliárd forintot költeni.
A szlovák-magyar határon, a Duna szlovákiai oldalán fekvő Párkány vasútállomásán fotózták le szerda reggel a 3-as metró első felújított szerelvényét, amelyet az oroszországi gyárból múlt héten indítottak el Budapestre.
Pótlóbuszok vitték egy ideig az utasokat a 3-as metró helyett Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között – közölte a BKK.
A metrószerelvény alól emelték ki a holttestét. Pótlóbuszok járnak.
A főváros saját forrásból vesz majd buszokat, hogy megoldja a 3-as metróvonal felújítása miatti járműpótlást, ha a kormány július 5-ig nem ad garanciát az általa kezdeményezett szolgáltatásvásárlás esetleges többletköltségeire – erről Tarlós István főpolgármester beszélt szerda reggel a TV2 Mokka című műsorában.
Az OTP vezetésével alakuló pénzintézeti konzorcium finanszírozhatná a 3-as metróvonal infrastruktúrájának 137,5 milliárd forintba kerülő felújítását, ha az unió nem támogatja a projektet – értesült a Népszabadság.
A Demokratikus Koalíció (DK) feljelentést tesz, mert a sajtóhírek szerint a tenderen nyertes orosz Metrowagonmash nem felújította a 3-as metró szerelvényeit, hanem újakra cserélte ki azokat.
A Népszabadság által megkérdezett szakértő szerint sok mindennel nem számolt a város, ezért összességében nem lehet majd tartani a 2019-es határidőt a 3-as metró felújításánál.
A metrófelújítás miatt be kell zárni az üzleteket az 3-as metró vonalán, a Lehel téri állomást teljesen átépítik.